Ondanks gemiste penalty, toch 3 punten!

Hoofdplaat kwam vandaag op bezoek. Vooraf hadden we wel het zelfvertrouwen dat het goed zou komen maar toch waren we nog niet zeker van onze zaak. Het is immers toch Hoofdplaat. Maar door goed spel werd er uiteindelijk een eenvoudige 6-1 bewerkstelligd.

We begonnen erg goed aan de wedstrijd. De hele eerste helft was prima waarin de kansenverhouding ongeveer 10-1 was voor Biervliet. Door goed afjagen en een uitstekende inzet werd Hoofdplaat het vuur aan de schenen gelegd maar de kansen werden net als vorige week niet benut. Totdat na een halfuur onze rechtsback Marco de Visser een helder moment had en voelde dat hij de 16 meter in moest lopen. De bal kwam met een gelukje bij hem maar met een prima schot scoorde hij de bevrijdende 1-0. Daarna ging het scoren makkelijker en werd het 4-0 door doelpunten van Geoffrey de Haan en Martijn Doolaege.

De 2e helft was het eigenlijk de bedoeling om de score flink op te voeren maar op één of andere manier speelden we niet zo goed als de eerste helft. Hoofdplaat scoorde zelfs tegen. Bart de Smet, de vervanger van David Mullaert, schatte een bal niet helemaal goed in en via zijn vingers belandde een mooie knal in het doel. Gelijk daarna stelden we orde op zaken en werd Hoofdplaat de hele wedstrijd niet meer gevaarlijk. Helaas konden wij als ploeg ook geen vuist meer maken maar wisten we toch nog 2x te scoren door individuele acties van alweer Geoffrey en Martijn. Daniel Mangnus kreeg daarna nog DE kans op de 7-1 maar door de immense druk op zijn schouders schoot hij een penalty naast. Gelukkig was hij wel zo sportief om een bak bier te geven waarmee hij zijn misser voor een deel goed maakte.

Ten slotte alweer goed nieuws voor de nieuwe lichting 2e elftal spelers. Er is wederom een baby op komst. Zoals te zien is op de foto is David al een ruime 3 maanden zwanger. En dan toch nog voetballen!, pas toch op jongen!!