Lovers of the Light! 6 punten!

Even een inhaalweekendje gepland zo bij pasen. Zaterdag uit naar Breskens, onze naast belager, Maandag uit naar de hekkenssluiter van onze competitie, RIA W.

Afgelopen zaterdag stond dus Breskens uit op het programma. We hadden nog niet tegen ze gespeeld van het jaar maar wisten wel wat we konden verwachten omdat Breskens 3 al een aantal jaren dezelfde ploeg heeft. Een ploeg met oud 1e elftal spelers die als je ze laat voetballen, ook gaan voetballen en een lastige tegenstander kan zijn. Zelf moesten we het zonder onze spelers in vorm, Jeroen, Ferry en Martijn, doen. Martijn en Jeroen hadden privé verplichtingen en Ferry moest om dubieuze redenen de bank van ons 1e elftal versterken.

Gelukkig starten we deze wedstrijd goed waardoor Breskens de gehele eerste helft niet gevaarlijk kon worden. We waren feller en sterker aan de bal en zo rond de 15e minuut scoorde Marco Koeijer op een prachtige manier de 1-0! Een prachtige pegel vanaf de 16, belandde in de verre bovenhoek. Daarna hield de keeper van Breskens z'n ploeg op de been want hij pakte bal na bal. Toch wist Geoffrey nog voor rust de 0-2 te maken.
In de 2e helft waren we van plan om onze 'druk' op de tegenstander vol te houden maar in plaats daarvan begonnen we meer en meer achteruit te lopen en kwam Breskens wat beter in zijn spel. Daarna mocht ondergetekende gaan genieten van wat warm stomend water over zijn goddelijke lichaam en toen hij terug kwam kreeg hij te horen dat de score inmiddels 1-3 was door Geoffrey en Niek. De hoek van 6 graden had Niek overgenomen en dat resulteerde, zoals iedereen weet, in een fantastische goal. Helaas in eigen doel. Aan het eind van de wedstrijd mocht Geoffrey zijn derde doelpunt maken waarmee hij weer volop in de race is voor de felbegeerde zilveren schoen!

Na deze loodzware wedstrijd voor sommigen volgde een nog 'loodzwaardere' avond. Waar sommigen van de selectie van welverdiende rust genoten gingen de vrijbuiters nog eens een stapje zetten wat als verkapt teamuitje mocht gezien worden met 5 man. De reacties waren de volgende morgen op de What'sapp te lezen. Telefoons waren verloren, paasbruchjes moesten verzet worden of werden te laat bezocht. In ieder geval een mooie ontspanning gehad voor de belangrijke match van maandag om 10.30 h (!!!) tegen RIA W.

Natuurlijk hadden we vooraf het idee dat de 12e man van RIA er weer bij zou zijn maar gelukkig was de leidsman erg goed hebben we daarover niets te klagen gehad. Door uiterst effectief afronden wisten we makkelijk op 0-4 te komen door doelpunten van Ferry, Martijn, Geoffrey en Marco. (vergeef me de volgorde, het ging te snel voor me). RIA was nauwelijks gevaarlijk maar toch wisten ze door slechte communicatie van onze defensie een treffer te verwezenlijken.
In de tweede helft was het compleet eenrichtingsverkeer. De keeper van RIA kreeg de bal niet ver uitgetrapt door de flinke wind die over het veld joeg. Helaas waren wij extreem onzorgvuldig. Ik geloof dat we wel 10 kansen in alleen al de 2e helft hebben gehad. Continu werd er in de buitenspelval van RIA getrapt of werden open kansen gewoon naast, over of op de keeper getrapt. Toch wist Geoffrey uiteindelijk de 1-5 te maken waardoor het helemaal over en uit was.
Daarna werd het na wat wissels eerst nog 2-5 waarna Richard en nog een keer Geoffrey er uiteindelijk 2-7 van wisten te maken.

Extreem belangrijke punten! Zo gaan we vol vertrouwen naar volgende week waar we onze tweede directe concurrent, Sluiskil, ontmoeten. Dit zal een zware wedstrijd worden aangezien Sluiskil de ene na de andere wedstrijd met grote cijfers weet te winnen. Volgende week allemaal vroeg naar bed om een goed resultaat neer te zetten tegen Sluiskil en wie weet wat er daarna kan gebeuren. De wedstrijden worden minder... de spanning stijgt!!

(Hoogtepunt van de zaterdag was de vlagbeurt van onze ex-tweede elftal speler. Kijk naar die geïnteresseerde blik op zijn hoofd, die actieve houding, die sportieve kleding.... met recht een waar hoogtepunt.. Toch bedankt Carlo!)