3 punten gehaald bij Philippine 3

Biervliet 2

Afgelopen zondag mochten we voor de eerste keer dit seizoen aantreden tegen Philippine 3. Zo laat in het seizoen en dan pas voor de eerste keer elkaar ontmoeten is toch wel vreemd. Al is Philippine 3 geen onbekende voor ons omdat we er vorig jaar op de laatste speeldag met wat geluk gelijk speelden en onze 2e plaats net wisten vast te houden. Met een vrijwel complete selectie konden we aantreden. Belangrijke afwezige was deze keer onze trainer, maar dit werd goed opgevangen door de trainer van de C1, en de nieuwe trainer van het 1e elftal.

Taak was wederom om af te jagen. Een tactiek waar sinds de winterstop succes mee hebben geboekt. We begonnen sterk en vele kansen werden gecreëerd maar helaas ook gemist. Totdat Richard uit een corner de 0-1 strak binnen kopte. Niet veel later stond het echter al weer 1-1 doordat de laatste man van Philippine goed had gekeken hoe Richard het deed en dit feilloos kopieerde. Na deze tegenvaller bleven we toch afjagen wat na een paar minuten resulteerde in de wat gelukkige 1-2 van Geoffrey. Bernhard maakt vlak daarna met een bekeken schot er 1-3 van waardoor we de marge hadden die we graag willen. Door onoplettendheid bij een snel genomen vrije trap kwam David één op één te staan tegen de sluwe spits van Philippine en hij trok aan de noodrem wat resulteerde in een penalty. Nu heeft David de reputatie wel een penalty te kunnen pakken, en wisten we allemaal dat hij dit graag nog eens laten zien maar de penaltynemer legde de bal keurig in de hoek waardoor het net voor rust 2-3 stond.

In de rust werden nog wat laatste tips door de twee trainers meegegeven waardoor we weer scherp aan de 2e helft begonnen. Uit een strakke 'voorzet' kwam de bal voor de voeten van Emiel die gelijk na rust de stand weer van 2-4 tilde. Vele uitbraken volgden nog en Philippine kwam nauwelijks aan het doel van David, al wist de spits toch één keer voor David op te duiken en één keer met een mooi lobje had hij David bijna verschalkt, maar de bal ging, gelukkig voor ons, naast. Aan het einde van match scoorde Ferry nog de 2-5 waarna de scheids af floot en wij met 3 punten terug naar Biervliet konden.

Donderdag (vanavond) wederom tegen Philippine. Nu thuis. Nog 4 thuiswedstrijden voor de boeg waaruit nog 5 punten moeten worden gehaald om zeker te zijn van de titel. Dit zou te doen moeten zijn maar zeker zijn we nog niet. Tot donderdag!