VV Biervliet gaat samenwerken met het COA

Beste leden, vrijwilligers van VV Biervliet & TV Biervliet,

Vorige week zijn wij benaderd door het COA met de vraag of er mogelijkheden zijn tot samenwerking. Met een afvaardiging van VV Biervliet & SAB zijn wij naar het COA toegegaan en hun verhaal aangehoord.

Het COA is op zoek naar locaties waar ze met vluchtelingen die nu op Marina Beach zijn geplaatst activiteiten kunnen ontplooien. In ons geval voetbalactiviteiten. Op dit moment trainen de vluchtelingen onder een trainer die een proflicentie heeft op het terrein van Marina Beach. Dit is verre van ideaal.
Er worden 4 groepen getraind:
Mannen > 18 jaar
Mannen < 18 jaar
Vrouwen > 18 jaar
Vrouwen < 18 jaar

VV Biervliet & SAB zijn bereid om mee te denken met het COA en de sociale verplichting die wij als club hebben in te vullen. Concreet betekend dit dat er:
• Op dit moment een afspraak is gemaakt dat het COA maximaal 2x in de week gebruik mag maken van het voetbal complex. Op woensdag van 13 – 15 hr en op vrijdag van 13 – 15 hr.
• Het gaat alleen over de groep Mannen > 18 jaar, variërend van 10 tot 20 personen per keer.
• Enkel de oefenstrook met de “oude verlichting” en het oude tennisveld zullen worden gebruikt en daarnaast de kleedlokalen.
• Er zullen ballen en pionnen van de club worden gebruikt.
• Voetbal verplichtingen van VV Biervliet zullen te allen tijde voorgaan op COA activiteiten.
• De training zal onder begeleiding zijn van de trainer door het COA. Tevens zal er altijd een persoon namens het COA aanwezig zijn, die tevens de Nederlandse taal machtig is.
• De eerste trainingen zullen ook begeleid worden door iemand van VV Biervliet/SAB om alles in goede banen te leiden.
• De afspraak is dat we dit enkele weken gaan proberen en dan zullen evalueren hoe dit van beide zijden bevalt. Hierna zal worden besloten of we dit al dan niet continueren.

Wij kunnen ons indenken dat er vragen zijn bij diversen, daarom wordt er een informatie avond gehouden. Hierbij zal iemand van het COA aanwezig zijn die op al jullie vragen antwoorden kan geven.Deze informatieavond zal zijn op:
VRIJDAG 12 MAART 2016 OM 22.00 hr IN DE KANTINE VAN VV BIERVLIET.

Willen jullie (trainers/leiders/vrijwilligers) deze mail zoveel mogelijk distribueren onder jullie teams/groepen. Ik ben niet voorzien van iedereen zijn email adres.

Ook leden van de tennis zijn van harte uitgenodigd, ze zullen geen gebruik maken van het tennisveld maar zullen we op het complex aanwezig zijn.

Namens het bestuur van VV Biervliet en SAB,
David Mullaert