Wederom 3 belangrijke punten

Biervliet 2

Beste voetbalvrienden,

Iets later dan normaal wegens extreme drukte van de verslaggever maar dan hierbij toch nog een verslag van onze lastige uitwedstrijd tegen IJzendijke. Vorig jaar hadden we 2 moeilijke wedstrijden tegen onze buren waarvan we er één wisten te winnen en één verloren. Ondanks de lage klassering van IJzendijke waren we dus wel op ons hoede.

De selectie was redelijk compleet met uitzondering van een enkel blessuregeval en de lange termijn afwezigen. We begonnen goed, we wisten dat IJzendijke zou inzakken en dat wij onze kansen moesten afwachten. Door goed afjagen wisten we na 10 minuten te scoren via Martijn. Tinus zette druk op de rechtsback van IJzendijke waardoor deze knullig de bal verloor en Martijn één op één kwam met de keeper. Met een droge schuiver zorgde hij voor de 0-1. Daarna werden we wat overmoedig en werd ons spel een stuk slechter. Dat duurde de hele eerste helft voort totdat Niek ‘soms sta ik als het vrijheidsbeeld’ van Kouteren, vlak voor tijd een knappe individuele actie bekroonde met een doelpunt. Hij kapte 2 man uit waarna hij van zo’n 20 meter op doel schoot. De bal viel net onder de lat binnen.

Doordat we vlak voor rust op 0-2 waren gekomen gingen we met een beter gevoel de tweede helft in. Vorig jaar hadden we ook met 2-0 voor gestaan in onze thuismatch en toen wisten we door een bedroevende 2e helft toch nog te verliezen. Dit wilden we geen 2e keer. De bal werd goed rond getikt en IJzendijke was enkel gevaarlijk met een corner en een verkeerd ingeschatte bal van onze keeper die na een avontuur op het 1e weer terug tussen de palen stond. Lekker ritme opgedaan David. Via een gelukkige voorzet werd het na ongeveer een uur spelen 0-3. Voorzetten en corners zijn normaal een prooi voor onze tegenstanders maar verrassend genoeg belandde de strakke bal van Jeroen bij de 2e paal, recht op ’t hoofd van de laatste man van IJzendijke, die ons een handje hielp en voor de 0-3 zorgde. Als hij hem had laten gaan dan hadden we vrijwel zeker het 1e doelpunt van Jeroen in jaren kunnen bijschrijven maar helaas voor hem blijft de 0 achter zijn naam, op de topscoorders lijst staan. Daarna was de wedstrijd wel gespeeld. In de laatste minuut kregen we nog een terechte penalty die dit keer wél door Daniel werd benut. Bij alweer een misser was Daniël met zeker van het lijstje geschrapt maar door deze onbelangrijke penalty wel te benutten blijft hij kandidaat penaltynemer.

Een belangrijke winst en een goede verzorgde partij voetbal (vooral 2e helft) van onze kant waarbij we de verdiende 3 punten mee naar huis wisten te nemen. Niet spectaculair voor het handje toeschouwers maar dat is voor ons momenteel van ondergeschikt belang. De punten zijn heilig willen we ons doel behalen. Daarom is komende wedstrijd, thuis tegen Graauw erg belangrijk. Tevens moet er revanche genomen worden voor de onterechte uitnederlaag. Tot volgende week!