Sterke 2e helft bezorgd VVB2, toch nog de volle winst!

Sluis uit... altijd lastig. Dat hadden we vorig jaar al gemerkt toen we moeizaam een overwinning wisten te behalen en dat was zondag niet anders.
De thuiswedstrijd, eerder dit jaar hadden we vrij eenvoudig gewonnen maar ook toen liet Sluis al zien toch goed te kunnen voetballen. Wegens vakanties, traditionele weekendjes weg van de leider met het wasgeld, en afmeldingen gingen we met slechts 12 spelers bij Sluis op bezoek. Het was dan ook een tegenvaller dat na 5 minuten de eerste en enige wissel gelijk moest plaats vinden. PVC kon het hoge tempo niet meer aan waardoor hij zijn knie verveldend verdraaide en gewisseld moest worden voor Eric. Ondanks dat we niet sterk voetbalden kwamen we door fouten van Sluis toch vrij eenvoudig op 2-0. Een vrije trap van Geoffrey werd slecht verwerkt door de keerper van sluis en ook bij de goal van martijn ging er een verdedigingsfout aan vooraf. Toch bleef Sluis voetballen en waren de de eerste helft gevaarlijker dan dat wij waren. Dit resulteerde dan ook in een schot op de late, een penalty en uiteindelijk 2 doelpunten. Bij het eerste doelpunt had Mark de pech dat het schot van richting werd veranderd waardoor hij uitgleed en het doelpunt net niet meer kon voorkomen. Bij het 2e doelpuntn van Sluis maakten wij een verdedigingsfout waarna Sluis razendsnel de bal veroverde, en een knappe counter werd succesvol afgerond. Gelukkig pakte Mark de penalty die we tegen kregen anders hadden we bij rust tegen een op dat moment verdiende achterstand aangekeken.

In de rust hadden we onpnieuw de afspraak gemaakt dat we druk gingen zetten wanneer Sluis de bal had. Door nu wél deze afspraak na te komen kwamen we via een goed aanvail via Emiel, Martijn en Ferry tot de 2-3. Sluis wist onze druk en inzet niet te pareren en de grootste kansen en mogelijkheden waren ineens voor ons. We wisten verdien op 2-4 te komen door een aardig doelpunt van Emiel. Hij ontving de bal keurig in de loop van Ferry, was van plan een panklare voorzet op Maik zijn hoofd neer te leggen maar besloot in een split second de bal over de keeper te leggen, zijn wereef onder een hoek van 6 graden te ztten en de bal met de juiste snelheid te raken. Resultaat: Een doelpunt zoals hij ze niet vaak meer gaat maken. :) Door dit doeplunt kregen we het gevoel dat de buit binnen was en in de laatste minuten maakten we nog 2-5. Eigenlijk was dit de beste aanval van de westrijd van onze kant. Onze 'Maicon', met tomeloze inzet wist samen met Ferry een keurige aanval op te zetten waarbij hij de bal middels een strakke voorzet bij Maik wist te krijgen die deze kans wist te benutten.

Zoals ik in de eerste regel al aangaf, het was voor ons een lastige wedstrijd die uiteindelijk puur door inzet en harder werken in de 2e helft is gewonnen. Hopelijk weet sluis met dit elftal nog wat punten van onze concurrenten af te snoepen want dat hebben ze zeker in hun mars. Wij moeten de draad weer oppakken en beginnen met de inzet die we in de tweede helft toonden. Volgende week wederom een uitwedstrijd tegen IJzendijke 3.